Saturday 7 January 2012

Zomaar vriendelijk: Random Acts of Kindness

Ik heb vorige week het verschijnsel Random Acts of Kindness ontdekt op een brei-community, Ravelry en ik ben er diep van onder de indruk. Het idee: er is een forum waarop mensen hun wensen zetten. Dat kan van alles zijn: een kaartje, bemoedigende woorden, of een materiële wens. En wie daar zin in heeft, vervult je wens!
Ik moest wel even moed verzamelen om mijn wens op het forum te zetten: sokkengaren voor mijn restjesdeken. Het voelde wat vreemd om zomaar om te vragen zonder iets terug te geven! Zo zijn we niet opgevoed :)! Toen ik rond ging kijken naar de wensen van anderen, begon ik te reageren: een kaartje gestuurd, wol die ik over had opgestuurd. Ik werd er helemaal blij van. Het is bijzonder om te doen en te merken dat er zo veel lieve mensen bestaan. En zo simpel om iemand iets te geven zonder bijbedoeling.
Vanmorgen was er een pakje bij de post en kijk eens wat ik kreeg! Dank je, Kate, you made my day.

5 comments:

severien said...

Wat leuk!! :) Ik ben altijd verbaasd als ik merk hoeveel vriendelijke mensen er online te vinden zijn, op blogs en forums!

Spaarmoeder! said...

Hartstikke leuk om elkaar zo te helpen.

Anonymous said...

Hey, jij ook op Ravelry? Leuk! Ik kende het verschijnsel nog niet, maar ga zo direct even om het hoekje kijken. Dank je wel voor het delen!

Unknown said...

@ Monique: Ravelry naam is breisok :)

De Verdubbeldame said...

Wat een leuke tip, ik ga meteen kijken! Ik ken de Random act of kindness als een boek van de Britse Danny Wallace. Hij richtte een groep op van mensen die elke vrijdag een Random act of kindness ondernamen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...